7 کاربرد نرم افزار رستوران که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود

بهبود تجربه مشتری

در دنیای پرمشغله و پرهیجان امروزی، مردم از رستوران‌‌ها به عنوان مکانی برای جذب دوپامین و خروج از روزمرگی استفاده می‌کنند.ولی تصور کنید که در این میان شما هنوز از سیستم مدیریتی سنتی در رستورانتان استفاده می‌کنید.باید به شما بگویم که در خطر از دست دادن کسب و کارتان و مشتریانتان هستید.

به مشتریانتان حق بدهید که در صورت پیچیده بودن یا زمان بر بودن روند ثبت سفارش یا تحویل سفارش، وفاداریشان را به رستوران شما از دست بدهند.در حال حاضر اداره‌ی رستوران به روش‌های سنتی به سرعت در حال منسوخ شدن هستند، زیرا تکنولوژی به طور مداوم عملیات‌ها را سرعت می‌بخشد و فرایندها را ساده می‌کند.

در این میان نرم افزار رستوران مهمترین ابزار یاری دهنده شما در این مسیر می‌باشد و میتواند کسب و کار شما را با استفاده از تکنولوژی و امکانات به روز، متحول کند.

در این مقاله به طور کامل به شرح نقش و تاثیر نرم افزارهای مدیریت رستوران در افزایش بهره‌وری رستوران میپردازیم و شما را با امکانات ویژه نرم افزار مدیریت رستوران سول آشنا می‌کنیم.

ساده‌سازی عملیات‌ها

یکی از مزایای اصلی این نرم افزارهای مدیریتی، ساده‌سازی و الکترونیک سازی فرایندهای رستورانی می‌باشد.این نرم افزارها درحال حاضر مهمترین عملیات های موجود در رستوران ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کنند.

برای مثال، مهم ترین و بدیهی ترین موضوع در رستوران ها روندهای ثبت سفارش می‌باشد.تصور کنید فرایند ثبت سفارش شما به شکل سنتی باشد و مشتری پس از پرداخت سفارش رسید خود را دریافت نکند.در این حالت شما اصل شفافیت را برای مشتری خود رعایت نکرده اید و مشتری میتواند به راحتی از فرایند ثبت سفارش شما شاکی شود، تازه اگر شانس بیاورید و سفارشش را اشتباه ثبت نکنید و یا سفارش اشتباهی تحویلش ندهید!

درصورتی که اگر شما از نرم افزارهای رستورانی جهت ثبت سفارش استفاده کنید به راحتی میتوانید با سرعت بالا ثبت سفارش خود را انجام دهید و فاکتور را به مشتری تحویل دهید.همچنین مشتری میتواند نوبت خود را ببیند و میزان تقریبی انتظارش را هم تخمین بزند که این یکی از ابتدایی ترین اثرات ابزارهای مدیریت رستوران می‌باشد.

ساده سازی عملیات آشپزی

 

بهبود مدیریت موجودی

مدیریت مؤثر موجودی برای کنترل هزینه‌ها و اطمینان از اینکه یک رستوران می‌تواند نیازهای مشتری را بدون انبار کردن بیش از حد برآورده کند، بسیار حائز اهمیت است.

در سیستم مدیریت سنتی شما برای مدیریت انبار خود باید به صورت روزانه میزان مواد اولیه موجود در انبار خود را برسی کنید تا پیش از اتمام مواد اولیه، اقدام به شارژ و خرید مجدد مواد اولیه کنید.

ولی در یک نرم افزار مدیریت رستوران قدرتمند و به روز مانند سول، شما میتوانید میزان مواد اولیه داخل انبار خود را برای نرم افزار تعریف کنید تا نرم افزار با توجه به میزان مصرف و سفارشات، موجودی انبار را تخمین بزند و با رسیدن به میزان معینی که خودتان آن را تعریف می‌کنید، به شما در جهت خرید برای انبار هشدار دهد.

این بخشی از قدرت مدیریتی نرم افزار سول می‌باشد.

 

بهبود تجربه مشتری

رضایت مشتری در قلب هر رستوران موفقی قرار دارد.شما نمیتوانید رستورانی را پیدا کنید که مشتریانش از آن راضی نباشند ولی همچنان به آن مراجعه کنند.گاها مشتریان تجربه احساسی یک رستوران را به کیفیت غذایی آن ترجیح می‌دهند.

پس خلق تجربه لذت بخش برای مشتریان یکی از مهم ترین اصول در هر کسب و کاری می‌باشد.نرم‌افزارهای رستوران تجربه مشتری را از طریق ویژگی‌های مختلفی مانند رزرو آنلاین، ردیابی سفارش و باشگاه مشتریان بهبود می‌بخشند.

سیستم‌های رزرو آنلاین به مشتریان اجازه می‌دهند تا به راحتی میز رزرو کنند، غذا سفارش دهند و زمان انتظار را کاهش دهند. مشتریان شما دیگر نگران نبود میز در رستوران یا طولانی شدن فرایند ثبت و دریافت سفارش نخواهند بود و به راحتی میتوانند سفارش خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند و میز مورد نظرشان را هم رزرو کنند و به این ترتیب یک تجربه لذت بخش برایشان رقم می‌خورد.همچنین شما میتوانید مشتریان خود را با ارسال پیامک تبریک خوش آمدگویی یا کدتخفیف از طریق باشگاه مشتریان نرم افزار،به رستوران خود وفادار کنید و باعث بازگشت مجدد مشتری به رستوران خود شوید.

 

مدیریت کارمندان

یکی از مهم ترین موارد در این سامانه های مدیریتی،امکان تعریف میزان حقوق کارمندان،میزان و سطح دسترسی به اطلاعات و همچنین مدیریت نقش می‌باشد.شما در با استفاده از این نرم افزاها به راحتی فرایندهای حسابداری رستوران خود را ساده سازی می‌کنید و اطلاعات مورد نیازتان در خصوص میزان عملکرد کارمندانتان را میتوانید استخراج و مورد برسی قرار دهید.

تصمیم‌گیری بر اساس گزارشات نرم افزار رستورانی

تصمیم‌گیری بر اساس گزارشات نرم افزار رستورانی

در دنیای امروزی منشا تمامی تصمیم گیری ها باید به صورت منطقی و براساس داده ها و اطلاعات کسب و کارتان باشد. یک نرم‌افزار رستوران قدرتمند باید بتواند حجم زیادی از داده‌ها را در مورد جنبه‌های مختلف کسب و کار تولید کند و آن را با روش های مختلف و کاربرپسند بتواند گزارش دهد. با تحلیل این داده‌ها، مدیران رستوران می‌توانند الگوها را شناسایی کنند، تقاضا را پیش‌بینی کرده و استراتژی‌هایی برای افزایش سودآوری تدوین کنند. برای مثال، درک ساعات اوج مصرف و اقلام محبوب منو می‌تواند به برنامه‌ریزی تبلیغات و بهینه‌سازی برنامه‌های کارکنان کمک کند.

سازگاری با شرایط متغیر بازار

صنعت رستوران به شدت تحت تأثیر شرایط متغیر بازار قرار دارد، مانند نوسانات اقتصادی، تغییرات ترجیحات مشتریان و رویدادهای غیرمنتظره مانند پاندمی کووید-19. نرم‌افزارهای رستوران انعطاف‌پذیری لازم برای تطبیق با این تغییرات را فراهم می‌کنند. برای مثال، در طول پاندمی، بسیاری از رستوران‌ها به مدل‌های سفارش آنلاین و تحویل متمرکز شدند. نرم‌افزارهای رستوران این انتقال را با یکپارچه‌سازی با پلتفرم‌های تحویل و مدیریت مؤثر سفارش‌های آنلاین امکان‌پذیر کردند. این قابلیت انطباق برای حفظ عملیات و جریان‌های درآمدی در زمان‌های چالش‌برانگیز بسیار حیاتی است.

مدیریت راحت از هرجا

 

مدیریت راحت از هرجا

یکی از مهمترین امکانی که نرم افزارهای مدیریتی باید به شما بدهند، این است که شما بتوانید از هرجایی که هستید روندهای رستوران خود را کنترل کنید.

تصور کنید شما صاحب یک برند رستورانی هستید که در چندین نقطه شهرتان شعبه دارد.در این حالت شما زمان برسی حضوری تمام شعبه ها را نخواهید داشت و در این شرایط، تنها راهکار شما استفاده از یک نرم افزار مدیریت رستوران قدرتمند و تحت وب مانند سول می‌باشد.شما میتوانید با استفاده از نرم افزارهای تحت وب، اطلاعات تمامی شعبه های خود را در تلفن همراهتان حمل کنید و میزان فروش و عملکردشان را رصد کنید.

 

نتیجه‌گیری

نرم‌افزارهای رستوران دیگر یک هزینه اضافی نیستند بلکه یک نیاز ضروری برای رستوران‌های مدرن هستند که هدفشان بهبود مدیریت و کارایی است.

با ساده‌سازی عملیات‌ها، بهبود مدیریت موجودی و کارکنان، بهبود تجربه مشتری و امکان تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، نرم‌افزارهای رستوران یک راه‌حل جامع برای پیچیدگی‌های اداره یک رستوران فراهم می‌کنند. همچنان که صنعت به تکامل خود ادامه می‌دهد، پذیرش پیشرفت‌های تکنولوژیکی کلید باقی ماندن در رقابت و پاسخگویی به انتظارات فزاینده مشتریان خواهد بود.